Czy tego chcemy, czy nie - zawsze jakiś się pojawi. Jednym z problemów, jaki Ty również możesz dostrzec drogi czytelniku, to… mało przejrzysta strona. Osoba szukająca tego rodzaju urządzenie, powinna w łatwy sposób wybrać najbardziej optymalny sposób kontaktu z firmą lub sprawdzić jego parametry.
Zabrałem się za rozmieszczenie treści na nowej stronie. Nie było to łatwe zadanie, ale w efekcie powstawały pierwsze makiety low fidelity.
Kiedy dopracowałem już prototyp, zdecydowaliśmy się na badania użyteczności z użytkownikami. Brzmi profesjonalnie, co nie? Dlatego napiszę Ci wprost, że zdecydowaliśmy się do ustrukturyzowanego wywiadu, który pozwolił nam zweryfikować kilka ciekawych hipotez.
Dowiedzieliśmy się między innymi, że:
- Ikonka słuchawki czasami wygląda tak, jakby komputer miał sam dzwonić,
- Obrazki się nie wczytują (a ich nie było),
- Należy dać możliwość wypełnienia formularza lub przedstawić dane kontaktowe.
Może się to wydawać bez znaczenia, ale omówienie prototypu strony z osobami spoza projektu pozwala na niego spojrzeć z całkiem innej perspektywy. Zgromadzone uwagi zostały przepuszczone przez filtr zdrowego rozsądku przyzwoitości.
W trakcie redesignu, uznaliśmy, że czas skontaktować się z grafikiem i przygotować specjalne rysunki oferowanych urządzeń. W taki oto sposób do projektu włączyła się Adrianna (genialna ilustratorka). Przygotowała dla nas specjalne rysunki maszyn.
Poprawki, zmiany, poprawki i nareszcie się udało. Długie godziny pracy przyniosły efekt. Proces projektowy przechodził swoje kolejne etapy, gdzie coś poprawialiśmy, tworzyliśmy wizualizację i zastanawialiśmy się co jeszcze możemy zrobić lepiej. Nowa strona jest w pełni responsywna, czyli dostosowuje się do wielkości ekranu niezależnie od tego, na jakim urządzeniu jest wyświetlana.
- Niezależnie od tego, jaki projekt realizujesz, rozmawiaj! Najlepiej z osobami spoza projektu, z kimś z zewnątrz. Pozwoliło nam to ustalić wielkość i ilość pól w formularzach kontaktowych. Nie da się ukryć, że klawisze Call to Action powinny być najlepiej dopracowane. To te miejsca, które zachęcają użytkownika do pozostawienia danych lub skontaktowania się. Wizytówka firmowa ma zarabiać!
Umów się na rozmowę